неделя, 18 януари 2015 г.

Картофени кюфтенца с моцарела


Щастието се криело в малките неща? Напълно вярно! Щастие е да се приберат близките ти след дългия работен ден и да си сготвил за тях нещо вкусничко. Аз от малка откривам щастието в това. Спомням си, че първата книгата, която прочетох, естествено след Пипи Дългото Чорапче, беше една стара книга пълна с български национални ястия. Да, именно, това едва в първи клас. След като я прочетох от корица до корица, реших, че тази страст трябва да прерастне в нещо по-голямо. Понеже бях още малка да готвя сама, мама ми подари красива тетрадка, в която пишех рецепти. Така от една страна си работех върху краснописа, а от друга се занимавах с нещо, което ми беше интересно, далеч от скучните текстове, които трябваше преди това да преписвам. И двете бяхме доволни! 

Сега, когато съм на 23 години, вече имам 4 такива тетрадки и купища книги, списани и изрезки от вестници с различни рецепти. Затова реших да споделям най-любимите си с вас. Не се чудих дълго кое да е първото ястие, което да ви покажа. Обожавам картофи! А тези кюфтенца са ми любими! Насладете се... 


Колкото и невероятно да е, ви е останало картофено пюре от снощната вечеря? Не бързайте да го изхвърляте! Днес ще ви предложим отлична идея в какво да го превърнете и всички в къщи да са доволни. Аз лично не познавам човек, който да не обича картофени кюфтета. А тези са освен невероятно вкусни и много лесни за приготвяне. 



Ниво на трудност: лесно       
Порции: 4-6 


Продукти:
3 чаени чаши картофено пюре
2 чаени чаши настъргана моцарела 
1 яйце
1/4 чаша брашно
олио за пържене
заквасена сметана 



Приготовление:

1. В голяма купа смесете картофеното пюре, моцарелата, яйцето и брашното. Разбъркайте добре. 



2. Загрейте олиото на средно силен огън. Вземете от сместа и оформете кюфтенца с не много голям размер. 


3. Пържете всяка от страните около 3 минути или до постигане на златист цвят.  




4. След като свалите кюфтенцата от котлона, ги поставете върху хартия, която да попие излишната  мазнина. 


5. Сервирайте с лъжица заквасена сметана. 






























Няма коментари:

Публикуване на коментар